Ze względów zdrowotnych powinnam przestrzegać diety. Nie jest to takie proste, ani dla mnie, ani dla moich bliskich, których odwiedzam i chcą mnie ugościć. Przygotowanie posiłków zgodnych z zaleceniami lekarskimi jest prawdziwą kuchenną rewolucją. Dotyczy też zmiany myślenia o zdrowym żywieniu.
Dlatego też powstał ten blog. Powstał po to, bym miała mobilizację do przestrzegania diety i aby moi bliscy mieli wskazówki co i jak gotować. Będą zatem podane wypróbowane przepisy i relacja, jak sobie radzę na diecie.
Celem jest dieta bezglutenowa wegańska bez płynnych tłuszczów roślinnych. Mięso nie jest całkowicie zakazane, więc będzie się czasem w przepisach pojawiać. Czasem mogę zrobić odstępstwo i zjeść jeden zakazany składnik, więc może pojawić się np. jajko lub gluten, ale będę to zaznaczać, że jest to wyjątek.

niedziela, 19 stycznia 2014

Surówka podwójnie pomarańczowo-zielona z włoską nutką

Surówka podwójnie pomarańczowo-zielona. Przepis wieczorem...

Właśnie siadłam do komputera i mogę uzupełnić wpis przesłany prosto ze stołu. Zrobiłam małą porcję, taką na jeden posiłek dla nas dwojga.

Składniki:
1 pomarańcza
1 średnia marchewka
4 liście sałaty rzymskiej
2 liście sałaty lodowej
garść pestek słonecznika

Sos:
0,5-1 łyżki soku z pomarańczy
3 łyżki oleju rzepakowego
1 łyżka octu balsamicznego z Modeny
pół łyżeczki miodu
pół łyżeczki musztardy sarepskiej

Wykonanie:
Pomarańczkę należy wyfiletować nad talerzem, pokroić na mniejsze kawałki, a sok, który w tym czasie się wycisnął zlać do kubeczka. Marchewkę zeskrobać w cienkie wiórki skrobaczką (tak spodobał mi się ten sposób serwowania marchewki). Sałaty pociąć na kawałki. Na suchej patelni podprażyć pestki słonecznika. Składniki sosu wymieszać miotełką lub widelcem, aby powstała emulsja. Wszystkie składnik wrzucić do salaterki i polać sosem.

I tak z głupia frant wyszła mi pyszna surówka. Ziutkowi bardzo smakowała.

2 komentarze:

  1. Zawsze jak dla mnie dziwnie wyglądało połaczenie owoców z czymś innym a Twoje danie naprawdę super wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepisy ja obecnie jestem na diecie Allevo wiec jem 5 niskokalorycznych posiłków, które okazały sie być bardzo smaczne i sycące no a do tego naprawdę chudne ! Polecam w 10 dni ponad 4 kilo super efekt jak na brak głodówki :)

    OdpowiedzUsuń