Ze względów zdrowotnych powinnam przestrzegać diety. Nie jest to takie proste, ani dla mnie, ani dla moich bliskich, których odwiedzam i chcą mnie ugościć. Przygotowanie posiłków zgodnych z zaleceniami lekarskimi jest prawdziwą kuchenną rewolucją. Dotyczy też zmiany myślenia o zdrowym żywieniu.
Dlatego też powstał ten blog. Powstał po to, bym miała mobilizację do przestrzegania diety i aby moi bliscy mieli wskazówki co i jak gotować. Będą zatem podane wypróbowane przepisy i relacja, jak sobie radzę na diecie.
Celem jest dieta bezglutenowa wegańska bez płynnych tłuszczów roślinnych. Mięso nie jest całkowicie zakazane, więc będzie się czasem w przepisach pojawiać. Czasem mogę zrobić odstępstwo i zjeść jeden zakazany składnik, więc może pojawić się np. jajko lub gluten, ale będę to zaznaczać, że jest to wyjątek.

sobota, 26 października 2013

Kulki życia



W sezonie jesienno-zimowym potrzebuję więcej energii by się ogrzać, do tego perspektywa świąt pachnących bakaliami skłania do łasuchowania. I właśnie wtedy mam ochotę na kulki życia. Przepis prosty, a jakże cieszący i smakowity jego efekt!
Przepis dostałam 4 listopada 2008 r. faksem od pani Krysi. Poznałyśmy się na targach i później właśnie od niej kupiłam Thermomix. Co jakiś czas podrzuca mi fajny przepis:)
Dziś polecimy sobie w kulki, zapraszam!

Kulki życia
Składniki
100 g daktyli bez pestek
100 g fig
100 g płatków owsianych
100 g orzechów laskowych
50 g rodzynków
150 g suszonych moreli
100 g sezamu lub zmielonych orzechów laskowych do obsypania

Wykonanie
Morela namoczyć w przegotowanej wodzie.
Zmielić orzechy laskowe 30-40 s obroty Interwał
Włożyć pozostałe składniki według kolejności i miksować przy pomocy kopystki aż do połączenia składników 30-40 s obroty poz. 6
Formować kulki wielkości orzecha włoskiego i obtaczać w zmielonych orzechach laskowych lub nasionach sezamu.
Moje modyfikacje
Pominęłam płatki owsiane. Kiedyś może spróbuję z jaglanymi? Otaczałam w sezamie, orzechach i w wiórkach kokosowych. Najsmaczniejsze chyba te orzechowe.

2 komentarze:

  1. wygląda smakowicie, wypróbuje je w kuchni.

    W wolnej chwili zapraszam do mnie :* buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. każde brzmią pysznie, ale orzechowe, byłyby także moimi ukochanymi!

    Anka

    OdpowiedzUsuń