Ze względów zdrowotnych powinnam przestrzegać diety. Nie jest to takie proste, ani dla mnie, ani dla moich bliskich, których odwiedzam i chcą mnie ugościć. Przygotowanie posiłków zgodnych z zaleceniami lekarskimi jest prawdziwą kuchenną rewolucją. Dotyczy też zmiany myślenia o zdrowym żywieniu.
Dlatego też powstał ten blog. Powstał po to, bym miała mobilizację do przestrzegania diety i aby moi bliscy mieli wskazówki co i jak gotować. Będą zatem podane wypróbowane przepisy i relacja, jak sobie radzę na diecie.
Celem jest dieta bezglutenowa wegańska bez płynnych tłuszczów roślinnych. Mięso nie jest całkowicie zakazane, więc będzie się czasem w przepisach pojawiać. Czasem mogę zrobić odstępstwo i zjeść jeden zakazany składnik, więc może pojawić się np. jajko lub gluten, ale będę to zaznaczać, że jest to wyjątek.

sobota, 18 maja 2013

Kocham Biankę!

Czy ktoś tak jak ja lubi białą pizzę? Białą, czyli ze śmietaną, bez pomidorów i bez sosu pomidorowego? W Polsce dostępna jest w ofercie sieci pizzerni Dominium. Serwują ją tam z boczkiem i cebulą (dość ciężkostrawna może być dla niektórych). W Bolzano we Włoszech jadłam białą pizzę z 4 serów.
I długo zastanawiałam się jak to jest zrobione, aż trafił nam w ręce przepis ?Pizza bianco z pesto i mozzarellą? (książka z przepisami na Thermomix ?Thermo Euro?).
Ziutek przerobił przepis po swojemu i na to, co mieliśmy w lodówce, i przepis stał się daleki od oryginału. I do tego dużo prostszy.
Biała pizza jest super alternatywą dla tych, którzy z różnych względów muszą powiedzieć: Addio pomidory! a nie chcę rezygnować z pizzy.
Ja pokochałam Biankę ? bo tak nazwaliśmy te danie ? od pierwszego kęsa.
Zapraszam w imieniu Ziutka!


Pizza Bianca wg Ziutka

Składniki:
Ciasto:
20 g drożdży
170 g wody
350 g mąki
30 g oliwy z oliwek
1 łyżeczka soli
Na wierzch:
Śmietana
Cebula
Papryka

Wykonanie:
Cisto ukręcamy w Thermomiksie (3 min) lub gnieciemy ręcznie (nie wiem ile;)) i rozwałkowujemy na dwa placki. Zawijamy ranty z ciasta, robiąc wał przeciwpowodziowy;) i wylewamy śmietanę (najlepsza jest gęsta). Posypujemy pokrojoną cebulą i papryką i pieczemy ok. 20 min. w 200°C.
Kto lubi może posypać serem, my od dłuższego czasu jemy pizzę bez sera.

3 komentarze:

  1. uwielbiam! także taką z boczkiem i cebulą :) ale naj naj bardziej z ziemniakami pokrojonymi w cieniutkie plasterki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta z Dominium może i jest niezbyt lekka, ale za to mega smaczna. Już nie raz podjadałam ją mojemu mężowi. Sama z reguły biorę u nich sałatkę, bo tak jednak lepiej dla moich kilogramów ;)

      Usuń